Valg i Norge 2013

Hva skal du stemme?

  • Arbeiderpartiet

    Votes: 6 15.8%
  • Høyre

    Votes: 4 10.5%
  • Fremskrittspartiet

    Votes: 11 28.9%
  • Venstre

    Votes: 1 2.6%
  • Kristelig folkeparti

    Votes: 0 0.0%
  • Sosialistisk venstreparti

    Votes: 6 15.8%
  • Miljøpartiet de grønne

    Votes: 1 2.6%
  • Senterpartiet

    Votes: 1 2.6%
  • Rødt

    Votes: 2 5.3%
  • Andre

    Votes: 6 15.8%

  • Total voters
    38

Users who are viewing this thread

If you feel like caring for your country, fellow norwegians, you vote for Fremskridts partiet!


If you do like Sweden and invite 21 million syrians into your country, you will soon find yourselves to be ****ed like them!

Do what you can WHILE you can, before it is too late!!!
 
Stigblue7 said:
If you feel like caring for your country, fellow norwegians, you vote for Fremskridts partiet!


If you do like Sweden and invite 21 million syrians into your country, you will soon find yourselves to be ****ed like them!

Do what you can WHILE you can, before it is too late!!!
lol, I am not really sure where to start. Take your **** elsewhere.
 
Jeg går ud fra at indvandringsdebatten har ligeså meget låg på i Norge som i Sverige. Der skal mere åbenhed i debatten - man skal ikke feje noget under tæppet så at sige. Politikerne i Sverige har svært ved at indrømme, at deres integrationspolitik har været forfejlet. De vælger i stedet at ignorere problemerne og i værste tilfælde fortsætte med at køre samme politik - resulterende i mere adskillelse og ghettodannelse.

Nu ville jeg ikke starte en debat, selvom jeg måske kom til det. Min mening var bare at sige, at man efter min mening ikke skal pege fingre af folk, der stemmer på partier som DF, FrP eller SD. Sagen er jo den, at disse partier tør stå frem og pege på problemer indenfor samfundet, som andre partier sjældent tør kigge på. Om de så har ret i deres tilgang til problemerne er jo et andet spørgsmål - men jeg tør sige så meget, at hvor tanken om et multikulturelt samfund er god nok, så er praksis ofte en anden. Det samme kan muligvis siges om tanken om et en-kulturelt og homogent samfund, der måske tilnærmelsesvis er den modsatte utopi/dystopi. Der er vel også forskel dér på, om man taler om et samfund som det svenske, hvor der er store regionale forskelle på den "oprindelige" kultur, om Norge, som tilmed er meget opdelt sprogligt eller om et land som Danmark, som nærmest har haft én homogen kultur og ét sprog siden 1864 (bortset fra de oversøiske dele).

Hvis i føler jer støt af mit indlæg, så giv endelig skylden til de danske øl, jeg har indtaget her i aften.
 
Jeg kan se Breiviks venner på højrefløjen fik sig et godt valg.
Jeg håber vælgerne ved, der er meget mere i politik end indvandring,
og at politikerne forstår at bevare Norge, som det fantastiske land det er.
 
Er det ikke lidt overdrevet at blande Anders Breivik ind i det? Det er så nemt at rakke ned på højrefløjen, når begge yderfløje i virkeligheden er i besiddelse af ekstreme og uønskede elementer. Jeg tror ikke Norge kan tage skade af at styres af en borgerlig regering i en årrække.
 
Jo, det er meget overdrevet, og sagt for at provokere  :smile:
Jeg siger ikke, den yderste venstrefløj er bedre.
Overalt hvor højrefløjen kommer til består politikken i, at skære ned på diverse overførselsindkomster
og lave skattelettelser, der kun gavner erhverslivet og velhavende personer.
Desuden formår det yderste højre ofte, at portrættere indvandrere og flygtninge på en sådan måde at hadet mod dem øges.
Der er forskel på at gøre opmærksom på problemer omkring indvandring, og at lave 'smædekampagner'.

Men jeg kan jo tage fejl. Bor trods alt ikke i Norge og kender ikke det politiske 'miljø' så godt.
 
Har ikke hatt noe spesielt mot regjeringen som var, men forandring fryder, og pause fra å styre (for begge hold) gir rom og tid for forbedring, noe som vil gjøre landet bedre på lang sikt. Det eneste jeg finner skremmende er at FrP er så populære. Kan ikke fordra partiet og det de står for.
 
Jag undrar dock varför, likt Adorno är jag relativt oinvigd i Norsk politik, så högerpopulismens framfart i Norge förvirrar mig.
Invandring med undermålig integrering kan knappast vara den enda smärtsamma punkten?
 
Nå bør det nevnes at skikkelige målinger og valgresultatene ser meget annerledes ut enn denne målinga. Høyre, et moderat parti, vil dominere den nye regjeringa. De må ha med Frp og minst et av sentrumspartiene KrF og Venstre for å få flertall. Altså vil Frp, telt i mandater, utgjøre en tredel eller mindre av den nye koalisjonen. Videre kan en se at Frp har mistet popularitet de siste årene, og jeg tør også påstå at de har blitt noe mindre ytterliggående i sine meninger.

Men fortsatt er Frp det tredje største partiet. Jeg skjønner heller ikke hvorfor, og tipper at de vil miste oppslutning i løpet av den tida de sitter i regjering, med mindre de har noen triks i ermet jeg ikke vet om.
 
Ja, jo, jeg er vel enig i at det ligger til grunn, men er det en økende egoisme blant nordmenn som har gjort at partiet har vokst de siste tiårene? Jeg skulle ha skrevet at det var tidsutviklinga jeg ikke skjønner.
 
Blir fort det jo bedre kår det er, og de bedres stadig vekk. Når hverdagen er så lett for de fleste nordmenn blir plutselig stemmen brukt på små grunnlag som bidrar til enkeltpersonens hverdag, som f.eks. sterk alkohol tilgjengelig i dagligvarebutikker, billigere tobakk, mindre skatt, bedre veier o.l.
 
Det er ikkje heilt rettferdig å samanlikne FrP med høgrepopulistiske parti i andre land, men det er heilt klart at partiet trekk til seg sjåvinistar av forskjellig slag, for ikkje å snakke om folk som er opptatte av mindre seriøse saker, som dei beskrivi over. Vi har aldri hatt det så bra i Norge som i dag; skyhøge lønningar, forholdsvis låge prisar på alt det mest nødvendige og ein veldig grei arbeidsmarknad. Og no vil folk risikere alt for å "prøve noko nytt". Det er leit at høgrepartia får ta over, og spesielt trist at FrP, eit parti der leiaren si yndlingsbok er skrivi av Ayn Rand, som vil bruke oljepengar mykje mindre ansvarsfullt og delegere meir av busjettet til forsvaret, av alle ting.

Når det er sagt, tviler eg på at dei kjem til å styre landet heilt i dass. Det er ingen katastrofe.
 
Back
Top Bottom