Please delete

Users who are viewing this thread

Lycka till! Tror det fanns ett skarpskyttekompani tidigare, men det löstes upp oturligen nog.  :neutral: Annars ser det riktigt bra ut, jättekul att se ett danskt regemente. :wink:
 
Ganske fett med et Dansk Auxilierkorps! aganske sikker på at napoleon hadde både danske og polske med seg til kamp.

Lykke til fra en skitten Nordmann!  :grin:
 
Jeg fandt denne interessante tekst: http://rudar.ruc.dk/bitstream/1800/3841/3/Danske_soldater_-_f%C3%A6rdigt%5B1%5D.pdf

Her er et citat:
ved en hemmelig traktat
forpligtede man sig til at stille et korps på ca. 10.000 mand til rådighed for franskmændene. Det
Danske Bevægelige Auxiliærkorps af 1813(herefter bare Auxiliærkorpset), som denne til
lejligheden sammensatte styrke blev kaldt, skulle tilslutte sig den franske feltmarskal Davouts armé.
Ifølge traktaten stod korpset fuldt til rådighed for Napoleon, til at føre hvorhen denne ønskede det.
Dette dog under forudsætning af at hverken Holsten, Slesvig eller det øvrige Jylland var truet.

Angående Auxiliærkorpsets formål er der meget lidt at finde i arkiverne, men en form for
instruktion eksisterer i et brev pr. 14. august 1813, hvori kongen fortæller korpsets kommandant at
den politiske situation fordrer at Svenskerne holdes beskæftiget på kontinentet, for at undgå en
invasion af Norge. Det er, beretter brevet, på den baggrund Auxiliærkorpsets fornemste opgave så
vidt muligt at bidrage til at krigen på kontinentet bliver både lang og hård. Herudover lægger
kongen vægt på at korpset udmærker sig, så Danmark kan stige i franskmændenes agtelse.
 
lh5_78.jpg


For Fædrelandet!
 
Guys go to http://forums.taleworlds.com/index.php?topic=229385.30 and vote for Denmark:grin:

Det ville være fedt hvis Danmark kom med i Napoleonic Wars, ik?:grin:
 
Dansk viking said:
Ja da! Hvis det stod til mig, skulle vi også rekruttere nordmænd. Det tror jeg da også, vi gør - hvis nogle nordmænd skulle være interesserede.  :smile:

vis dette skulle vært mest realistisk skulle det het: Det Dansk-Norske Auxiliærkorps  :wink:
 
Det Danske Bevægelige Auxiliærkorps af 1813 (herefter bare Auxiliærkorpset).

Men altså. Jeg tror ikke "tvillingebetegnelserne" blev brugt så ofte, historisk. Desuden er det tvivlsomt, hvorvidt der overhoved var et betydeligt antal nordmænd. Se f. eks. billedet med uniformer, som jeg har postet tidligere. Dér står, hvorfra delingerne kom. (I hvert fald nogle af dem).
 
Back
Top Bottom