Sweden - Best Team in NC2012

Users who are viewing this thread

Suck, den personen jag och en domare pratade med hos jugoslaverna var tydligen inte auktoriserad att arrangera match (de har någon slags interna stridigheter). Matchen lär bli flyttad till söndag 20.00, men jag vill få ett officiellt utlåtande från arrangörerna före jag uppdaterar steamgruppen och tråden.
 
Trots förlust så riktigt bra spelat grabbar! Var många rundor som vi lika gärna skulle kunna ha vunnit. Polen är ett bättre lag, det är bara att inse, men detta visade ändå prov på att vi kan spela som ett lag!

Och som sagt en extra guldstjärna till Oli som utförde sitt jobb mycket bra! :grin:

Nu är det bara å peppa inför matchen på söndag! se till att komma och uppvärmda, vi vill inte se en match där vi har svårt att få ihop folk!! :wink:
 
Som sagt, jugoslavienmatchen är definitivt på söndag nu.

Kanske försöker få in en träning på torsdag, beror på om det finns några motståndare.
 
Gubbs, vi måste förstå varandra. LÄS denna post, kolla på allt och memorera. Jag orkar inte med att folk inte förstår vad "central" är :evil:
Port Assault:
Central (Central house, aka. det Shema kallar "camp-house")
2myw0v4.jpg
Front House
mj4jf7.jpg
Back House
dmfxig.jpg






Ruins:
Archway
34yqly1.jpg
Kockens cave
j5uo39.jpg
Central ruins
33xj63d.jpg
Back ruins
2ho8b4w.jpg
"Höger sida" eller "höger" / "Vänster sida" / "vänster" beroende på spawn
6i4dvm.jpg









Vendetta:
Central house
6yp1yb.jpg
Main gate
rt1102.jpg
Ninja ladder
ae8eh4.jpg









Village:
Back gate
30vg0on.jpg
Barn
231isk.jpg
?????
34sntkw.jpg
Central
rvw11u.jpg
Side-roofs
i50ms2.jpg
Main-gate
34i1rx4.jpg
Ninja-ladder
55qi38.jpg
Allyway of doom
5n43tz.jpg
 
Shemaforash said:
Jag orkar inte ens komma till dina träningar med garanterade förluster, no offense.

Jag är på söndagen dock.

Är det negativitet jag hör shema? :smile: även om det var en förlust, så såg spelandet tillsammans mycket bättre ut än i förra matchen, får försöka se de små förbättringarna :wink:
Men absolut så har vi nu de senaste 2 matcherna spelat mot 2 av NCs topplag, vilket är väldigt svårt. Om vi/ni har en träningsmatch nu på torsdag, försök fixa en mot ett lite svagare lag är mitt förslag :smile:
 
Jag är på alla officiella matcher och träningsmatcher som är rimliga inom våran "skill"

Men, jag tycker att Oliveran gjorde det bra idag, förutom att han tog en jävla lång tid på sig att förklara allting och jag tycker vi borde gå igenom det före matchen. Jag ser oss kunna klara igenom första perioden, men andra kommer vi få stryk på ^^
 
Alltså, denna var ju jämnare.

Turkietmatchen är den enda jag anser "misslyckad" hittills, men den gav ju en rejäl varningssignal att något drastiskt behövde göras.

Tror jag lyckats boka Finland 19.00 imorgon (torsdag). Bör vara något närmare vår skill. Inväntar final confirmation bara.
 
Det vi kommer göra mot Finland är att vi kommer satsa på att göra det de inte gör; vi kommer försöka använda archers utan att varken deras skydd (*cough* shema *cough*) eller att archers dör i archerdueller.

Rules of ENGAGEMENT:
1. Dö inte onödigt. Stå hellre och göm er och gör ingenting än flytta er runt omkring eller försöka vinna en archer-duel. Skjut bara om det är behövligt.
2. Hästars prioritet är att bumpa, inte slå. En cav v cav duel eller cav v inf duel är inte smart, ni kommer dö. Det är okej att back-stabba, men då måste ni ha mer än 100% koll på läget. Minst 150%. Minst. Chaingun dog som exempel helt onödigt 7-8 gånger under matchen mot Polen. Och om vi är i en 8v8 och en inf och en cav faller, är vi helt plötsligt utan bumps, utan skyddade archers och de kan pusha och ge oss k**.
3. Försök aldrig med "sneak kills": Flera gånger när jag sade "Backa" eller "Pusha deras spawn" så stannade folk kvar och verkligen BEHÖVDE få ETT SLAG på motståndarnas sköldar. Det resulterade flera gånger i att folk dog, och det är ett stort problem i sig.
 
Japp 18.40 imorgon blir det Finlandsträning (har nån det stressigt kan ni tänka 18.55, men man bör sikta mentalt 20 minuter före)

Oliveran, kommer du tidigt kan du ju repetera i TS flera gånger vad du sagt här och till mig i Steam, det skadar inte att nöta in det.
 
bra grabbar, låter lovande detta! se till att få dit folk och se till att träna taktik mkt noga. Som sagt så har jag fysiklab imorgon kväll vilket innebär att jag får svårt att komma, ska försöka men isf blir det nog lite sent. Så lycka till och kämpa väl!!!
 
Aja, du bör prioritera RL där det behövs (trots allt bara en träning)

In übrigens, tyskarna verkar ha vunnit 11-9 mot BeNe, alltså bör de inte vara så där enormt mycket bättre än oss, vilket jag redan misstänkte. Inte i klass med Turkiet/Polen alltså.

Också intressant på Port Assault att BeNe vann 5 som Vaegir defenders och sedan förlorade 5 som Sarranid attackers "av en ren slump".
 
Det där tangerade BeNe-matchen. Synd att de flesta trodde det var 20.00. :p

IIRC var resultatet:
2-3, 0-5, 1-4, 4-1 eller var det 3-2?
PA sarranid, PA 2, Ruin sarranid, Ruin 2
 
Chaingun said:
Det där tangerade BeNe-matchen. Synd att de flesta trodde det var 20.00. :p

IIRC var resultatet:
2-3, 0-5, 1-5, 4-1
PA sarranid, PA 2, Ruin sarranid, Ruin 2

Jag och Hubbel arbetade. Vi visste, men kunde inte joina förrän vi var färdiga.






GUBBS OCH GRABS - INFO:

Det gick generellt sett bra. Jag vet att jag inte hade någon taktik på första ruins mappen (visar sig på score'et). Det största problemet var dock att vi förlorade (*Cough* Lord_T *cough*) folk onödigt. Jag kände att jag var med tills vi hade åtminstone fyra eller tre man kvar varje runda, kan inte alltid säga samma om alla spelare.

Vi gjorde bättre ifrån oss med archers idag. Folk dog inte bara sådär, och jag kände att jag kunde släppa folk lite fritt åtminstone. Cav gjorde bra, trots att de gick in i en och en annan cav-duel.

Det stora problemet vi hade var hur snabbt folk följde order: När flaggorna spawnade på vänster sida (vi var sarranids) så sade jag: "Archers, ta position runt kockens cave". Helt plötsligt såg jag en archer, vårt cav och bliv. Vi var ensamma och hade inte en chans. Samma sak när vi sprang till ruin. Det ska säga "pang bom" så är ni framme. Ni ska vara jävla RÄÄÄÄÄSERbilar som archers med over 9000 agility.

Så, det vi måste förbättra:
- Snabbare ta oss till platser
- Dö lite mindre onödigt (även fast det var mycket bättre)
- Inte ta onödiga fighter (cav v cav som exempel - tänk er det mot turkarna. Gl hf två cav nere 6v8 de pushar vi dör)
- Bättre rapporter; kändes lite sent att de kom när archers blev backstabbade av en couchlance. Ibland ser man inte, visst, men mer arbete! Jag kan inte hålla reda på alla spelare, säg fienders positioner så fort ni ser någon flytta sig från deras position de var på innan.

Och, jag säger det nu:
Vi saknar en tredje etablerad cav som kan bumpa, bump-slasha, bump-stabba och inte dö onödigt!:
Vi behöver en till person som kan de kommande tre/fyra dagarna enbart spela cav varje dag i någon timme! Fort, uppoffringar behövs, nu! Två cav räcker inte på ruins liksom.
 
Back
Top Bottom