Forum Spel CIV III: Westeros

Users who are viewing this thread

BOEHAHHAAHABRUALBULLAA!

Ik probeer mee te doen met dit gesprek :razz:.

Anyhow,

zoals ik al zei, ik ben neutraal, ik ga op dit moment geen kant kiezen en als mensen hun BG willen opzeggen moeten ze dat zelf weten. Ik heb geen zin om betrokken te raken in jullie oorlogen.
 
Beurt 10: Para Bellum!

f9dzbm.png
66vtau.png


Het is zover

De Heer van Acros verklaart de oorlog aan het rijk White Harbour

De Heer van Ironneck verklaart de oorlog aan de rijken Acros en Fordon

Hieruit ontstaat dat Ironneck en White Harbour, hoewel niet geallieerd, het opnemen tegen de strijdkrachten van Fordon en Acros.




De oorlog ter zee
UIY3D00Z.jpg


Vanuit White Harbour zeilen zowel een westelijke als oostelijke transport -en oorlogsvloten naar de oorlog toe. De oostelijke vloot legt een blokkade aan een haven toebehorend aan Plainhouse. De westelijke vloot zeilt zuidwaarts, zaait vernieling aan één van Fordon's kusten en laat het Harboriaanse leger veilig ontschepen op Fordoniaans gebied.

Vanuit de Middtlands zeilen zowel twee westelijke als één oostelijke oorlogsvloten naar het zuiden. De oostelijke vloot dringt de Baai van Plainhouse binnen en blijft er gestationeerd. De Kleine Westelijke vloot legt een blokkade aan een haven toebehorend aan Fordon. De Grote Westelijke vloot vaart verder zuidwaarts en laat geen enkele kust ongemoeid.



De Oorlog ter land
art_5816_id_14_mw_520.jpeg


Door de groei van het vorige jaar kan White Harbour een tweede leger van 9 man op de been brengen. Deze zeilt mee met de oostelijke vloot, maar blijft ingescheept. Het Grote Harboriaanse leger, 39 man tellend, zeilt mee met de westelijke vloot. Na de ontscheping annexeert deze het ingenomen gebied meteen. De Heer van White Harbour gebruikt sabotage tegen zijn vijanden.

De Heer van Ironneck laat drie legers oprichten. Het Hoofdleger, bestaande uit 96 man, en twee kleinere legers bestaande uit 10 man elk. Deze marcheren naar de gebieden die het vorige jaar schandelijk aan de Heer van Fordon zijn afgestaan. Het Middtlandse leger verdrijft de huurlingen en her-annexeert de gebieden. De Heer van Ironneck gebruikt sabotage tegen zijn vijanden.




White Harbour
In het kader van de oorlog laat White Harbour een transportvloot en een oorlogsvloot bouwen zowel in zijn westelijke als oostelijke haven. Hij beveelt zijn oostelijke vloot de Plainhousiaanse haven te blokkeren. In het westen laat hij zijn oorlogsvloot een Fordoniaanse kust platbranden, en een ander gebied door zijn groter leger innemen. Ook beging hij sabotage acties tegen zowel Fordon als Acros. Op civiel gebied liet de heer van White Harbour een pad van gebieden inpalmen tot hij bij de Muur kwam. Zijn verkenners onderzochten deze gebieden grondig en... vonden niet alleen ijzer, maar ook een achtergelaten voorraad Valyrisch staal die hen genoeg voorraad van dit metaal voor maar liefst vier jaar kan verschaffen. White Harbour kent een lichte groei.

VW = 9,45
MVW = 8,78

White Harbour kent een groei van 26 mensen en telt nu 465 inwoners


Ironneck
In het kader van de oorlog laat de Heer van Ironneck drie legers uit de grond stampen. Deze annexeren de verloren gegane gebieden en verdrijven het huurlingen gespuis. In de oostelijke haven wordt een oorlogsvloot gebouwd. Deze wordt naar de baai van Plainhouse gestuurd en blijft er gestationeerd. In de westelijke haven worden zes oorlogsvloten gebouwd. Eén daarvan blokkeert de Fordoniaanse haven, de andere vijf zeilen verder zuidwaarts en laten in vijf verschillende kustgebieden de faciliteiten helemaal platbranden. Hij beging sabotage acties tegen Fordon en Acros. Op civiel gebied palmen de Middtlands nog een gebied in, bouwen enkele boerderijen en een mijn in de nog ongebruikte ijzermijn. Hiermee bezit Ironneck over de hoogste ijzerproductie per beurt. Ironneck kent een enorme groei.

VW = 28,35
MVW = 23,2

Ironneck kent een groei van 206 mensen en telt nu 1366 inwoners.


Fordon
De Heer van Fordon laat de oorlog op zich wachten. Hij beslist vlug nog twee vissersvloten zijn wateren in te sturen, enkele graanschuren te bouwen en aan een massaal irrigatieproject beginnen. De oorlog raakt hem onverwacht, en veel van zijn waardevolle boerderijen geraken verloren. Fordon kent een enorme bevolkingsafname van 210 inwoners.

VW = 13,95
MVW = 19,2

Fordon kent een afname van 210 mensen en telt nu 750 inwoners


Acros
De Heer van Acros maakte net als zijn noorderbuur het besluit om nog niet ten strijde te trekken tegen 'die onbeduidende dwerg uit het noorden' zoals aan het hof van Acros vaak gehoord wordt. In plaats daarvan laat de Heer van Acros enkele irrigatiewerken afmaken en twee vissersvloten bouwen. Acros kent een sterke groei.

VW = 14,7
MVW = 13,08

Acros kent een groei van 64 mensen en telt nu 718 inwoners


Plainhouse
De Heer van Plainhouse, die zich afzijdig houdt in deze oorlog, besluit zijn gebied overzee uit te breiden. Hij steekt de baai van Plainhouse over te steken, en enkele gebieden in de Dornse woestijn over te nemen. Hij laat hier irrigatiewerken starten, en zijn verkenners komen terug met de vondst van zowel tin als koper in dit nieuw verworven gebied. Plainhouse kent een zeer zwakke groei.

VW = 11,4
MVW = 11,08

Plainhouse kent een groei van 12 mensen en telt nu 566 inwoners.


De Resultaten...
Wel... Het ziet er naar uit dat Rams al in één beurt last krijgt van een zware oorlogsuitputting. De klap kwam harder aan omdat men in het zuiden niet bezig was met een aanval te organiseren op het noorden - althans toch niet voor deze beurt. Met de omstandigheden, zowel Wolfang als Icock die over ijzer beschikken (in totaal 4/5 ijzerertsen), ziet de situatie er niet rooskleurig uit voor Rams en Avenger. Maar de oorlog is nog maar 1 beurt bezig, alles is nog niet verloren voor het Verbond.


Bevolkingscijfers
White Harbour - Icock : 465
Irronneck - Wolfang : 1366
Fordon - Rams : 750
Acros - TheAvenger : 718
Plainhouse - Jezze : 566

Orders mogen nu gestuurd worden - Deadline 23/11
 
Lees de laatste pagina's en je weet wie hier je vriend is.

Rams ging je overnemen.

Avenger ging niets doen om je te helpen.
 
Uhtred Dunkerch said:
Lees de laatste pagina's en je weet wie hier je vriend is.

Rams ging je overnemen.

Avenger ging niets doen om je te helpen.
Pff, ik heb duidelijk gemaakt dat het inderdaad Rams zijn eigen keuze is.
Heb wel DUIDELIJK mijn eigen mening erover gegeven en het feit dat ik nog een bondgenoot ben met hem, wijst er maar op aan dat ik nog steeds hem goed gezind ben.
Denk dat Jezze maar al te goed snap wat ik nu zeg. ( DAT IK HEM NOG STEEDS ALS EEN BONDGENOOT ZIE EN OOK VOOR HEM ZAL PROBEREN OP TE KOMEN, MOCHT DAT VEREIST ZIJN EN MIJ NIET IN VERLEGENHEID BRENG.)

Dus als je zo graag wil gaan stoken, doe het dan ook meteen goed.  :roll:
Trouwens, hou je smerige plannen ook voor je.

Wil Rams niet in de backstabben en NEE, ik wil ook later niet Icock samen met jouw aanvallen.  :neutral:

Hier is het bewijs ;

Wolfang said:
Luister, als jij nou mij helpt om Rams af te maken, dan kunnen we beiden van Icock verlost raken. We vallen eerst Rams aan en dan moorden we Icock uit.

Jij krijgt Rams en een ik dan een groot deel van hem en dan krijg ik alles in het noorden.
Jezze wil ik ook best wel met je delen hoor.

Mijn antwoord ;

The Avenger said:
Drop dead.  :neutral:
 
The Avenger said:
Uhtred Dunkerch said:
Lees de laatste pagina's en je weet wie hier je vriend is.

Rams ging je overnemen.

Avenger ging niets doen om je te helpen.
Pff, ik heb duidelijk gemaakt dat het inderdaad Rams zijn eigen keuze is.
Heb wel DUIDELIJK mijn eigen mening erover gegeven en het feit dat ik nog een bondgenoot ben met hem, wijst er maar op aan dat ik nog steeds hem goed gezind ben.
Denk dat Jezze maar al te goed snap wat ik nu zeg. ( DAT IK HEM NOG STEEDS ALS EEN BONDGENOOT ZIE EN OOK VOOR HEM ZAL PROBEREN OP TE KOMEN, MOCHT DAT VEREIST ZIJN EN MIJ NIET IN VERLEGENHEID BRENG.)

Dus als je zo graag wil gaan stoken, doe het dan ook meteen goed.  :roll:
Trouwens, hou je smerige plannen ook voor je.

Wil Rams niet in de backstabben en NEE, ik wil ook later niet Icock samen met jouw aanvallen.  :neutral:

Hier is het bewijs ;

Wolfang said:
Luister, als jij nou mij helpt om Rams af te maken, dan kunnen we beiden van Icock verlost raken. We vallen eerst Rams aan en dan moorden we Icock uit.

Jij krijgt Rams en een ik dan een groot deel van hem en dan krijg ik alles in het noorden.
Jezze wil ik ook best wel met je delen hoor.

Mijn antwoord ;

The Avenger said:
Drop dead.  :neutral:

Volgende keer dat je een quote van GISTEREN namaakt zou je best mijn Forum naam ook mee veranderen :razz:


Ik heb heel jullie bull****e naar Jezze gestuurd, pagina's lang :razz:
 
Back
Top Bottom